Kundtjänst – en väg in för medborgaren

9 maj 2014

Elin Köhlberg är konsult med stort engagemang för kommunikation och att stärka ”kunden i centrum” i offentlig sektor. Hon ser att kommunerna kommit en bra bit på väg, men att det finns ännu större potential inom området. Vägen hon ofta förespråkar är en kundtjänst som hon ser ger nytta både för individen och organisationen. Hon är en av författarna i vår skrift ”Enklare helt enkelt! Perspektiv på e-förvaltning” där hon ger sitt perspektiv på e-förvaltning, utifrån sina erfarenheter.

Vi har frågat Elin mer kring hur hon ser på området och vilken utveckling hon ser – och önskar sig – framöver. Läs intervjun med henne här.

Governo_174

Du kan också läsa vidare om Governos samlade erfarenheter och lärdomar kring att skapa ett starkare kundbemötande för medborgare i ”Kundtjänst – en väg in för medborgaren” ” i vår skrift Enklare, helt enkelt! Perspektiv på e-förvaltning. Skriften kan du läsa, eller beställa hem, här.